30 paź 2013

Kokosanka na jesienną chandrę

Mimo, że jesień ładna i kolorowa, to czasem dopada nas ten gorszy dzień. Krótsze dni i niższe temperatury są jednak dla każdego z nas odczuwalne, a nadchodząca zima przyprawia o dreszcze. Brrr!




Ja nie odczuwam, jeszcze ubocznych skutków  jesieni.  Ale co zrobić kiedy już dopadnie nas złe samopoczucie?  W dzisiejszym poście alternatywa dla kubełka lodów i komedii romantycznych. Całkiem możliwe, że spotka mnie za to lincz od miłośniczek zdrowego trybu życia, ale jestem zdania, że wszystko jest dla ludzi, byle tylko znać umiar. 

W kuchni urzęduję  naprawdę bardzo rzadko, dodatkowo wychodzę z założenia, że nawet wodę na herbatę potrafię przypalić.  Dlatego jak już biorę się za pieczenie, to jest ono dla mnie niemałym urozmaiceniem dnia i odejściem od rutyny. Dodatkowo mogę się przy tym zrelaksować, a jak już uda mi się coś dobrego zgotować, to mam niespodziankę "że oto ja, sama, tymi rękami, zrobiłam taki smaczny kąsek".;)

Tak więc nie tylko się zajadamy, ale również ćwiczymy skilla w kuchni.;)

Ciasteczka, które przyrządziłam, hucznie ochrzciłam kokosankami, jednakże to nic innego jak ciastka czekoladowo- kokosowe. Dla mnie były trochę za słodkie, więc następnym razem zmniejszę  zalecaną dawkę cukru.

Składniki:
150g  gorzkiej czekolady
100g czekolady mlecznej
200g wiórek kokosowych
50g masła
3 jaja
3 stołowe łyżki kakao
ok 1 szklanki mąki pszennej
pół szklanki cukru

Sposób przygotowania:

W kąpieli wodnej roztapiamy czekoladę i masło, po czym zostawiamy do ostygnięcia.



Do pojemnika wsypujemy kakao, mąkę i wiórki kokosowe i  mieszamy.



Jajka miksujemy razem z cukrem. Kiedy konsystencja będzie jednolita, dodajemy czekoladę.


Następnie dosypujemy zawartość pojemnika, którą dokładnie miksujemy.
Zostawiamy, żeby masa trochę zastygła.

Formujemy kulki lub kleksy i układamy na papierze do pieczenia.

Wkładamy do rozgrzanego piekarnika. Pieczemy w temp 180 stopni ok 12-13 minut.



GOTOWE! SMACZNEGO!

ściskam, Malina
Bloglovin
Facebook  

NOWOŚĆ! Już teraz możesz obserwować mnie na
INSTAGRAMIE! *klik*
(To wielka radość,
gdy mogę obserwować jak Wasze grono się powiększa!
Aż przywraca to człowiekowi wiarę w siebie. dziękuję:*)

24 komentarze :

  1. Bardzo fajny pomysł na smaczności :) My jesteśmy zwolenniczkami zdrowego odżywiania, ale kilkanaście razy w miesiącu robimy od tego wyjątek :) Ważne jest aby dieta generalnie była zdrowa, bogata w warzywa, owoce produkty pełnoziarniste :) ale od czasu do czasu drobne grzechy to nie grzechy!! :) A tym bardziej lepiej zrobić sobie samemu (jeśli się CHCE) i chociaż unikniesz tej całej chemii, którą ładują do słodkości i nie tylko :) Dlatego jeśli już źle czynić to po swojemu lepiej :))

    Buziaki
    xo xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  2. pychota, uwielbiam kokosanki, a te są wyjątkowo łatwe do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jej, jak dawno nie jadłam kokosanek! ta czekolada mega kusi.. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają przepysznie ;) od razu zrobiłam się głodna ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekolada to dla mnie najważniejszy składnik każdego wypieku. ;) Ciasteczka wyglądają po prostu pysznie.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Em

    OdpowiedzUsuń
  6. aż zaraz chyba pójdę zrobić !:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czekoladowych kokosanek to jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż ślinka cieknie! Kocham jeść kokosanki :)
    pozdrawiam,Monia

    OdpowiedzUsuń
  9. NIE WIERZĘ!!! Jaroszewska co Ty odpierniczasz w tych Dojczlandach :)) to się nie zdarza :)

    OdpowiedzUsuń
  10. o widzisz! :) łaaa, coś czuję, że co do chandry, to pożarłabym tego kilosy <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniam, musze dać ten przepis chłopakowi, może zrobi ;p bardzo pysznie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mniam, musze dać ten przepis chłopakowi, może zrobi ;p bardzo pysznie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. oo wypróbuję:) mój chłopak lubi ciasteczka wszelkiego rodzaju, chętnie skorzystam z przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  14. ale tu fajnie :) tak malinowo :D
    dołączam do grona obserwatorów i zostaję :) bardzo mi się podoba Twój blog !
    będzie mi miło jeśli do mnie wpadniesz zapraszam sissi1910.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  15. MNIAM super pomysł!

    wielkie pozdrowienia:*
    OLA

    OdpowiedzUsuń
  16. mm.smakowicie wygląda :) chętnie przepis sobie zapiszę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Hi dear, I really like your blog and style. It's so inspiring! I thought it would be awesome if we could follow each other. Just let me know! I'll follow back :) X Anna

    www.fashionanna.com

    OdpowiedzUsuń
  18. zapisuję przepis i muszę zrobić! kuuuusisz :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Mmmmm wyglądają bardzo apetycznie! Chętnie bym takie teraz zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią na temat tego artykułu. Albo zostań na dłużej i obserwuj bloga.