31 gru 2013

Zwierzęta w sylwestrową noc

http://inspektoratdebica.files.wordpress.com/2013/12/baner_fb_sylwestra.jpg%3Fw%3D640%26h%3D236
Długo wyczekiwana noc sylwestrowa już za parę godzin. Niestety, w przypadku zwierząt jest to najgorsza pora  w roku.  Podczas dopinania kiecki na ostatni guzik  i układania fryzury, nie zapominajmy o naszych bezradnych przyjaciołach. Zwierzęta mają dużo bardziej wyczulony słuch, więc głośne wybuchy petard i fajerwerków, a także eksplozje barw, mogą być dla nich bardzo szkodliwe. Zwierzęta wpadają w panikę, co może się  skończyć nawet zatrzymaniem akcji serca.




Oto kilka porad jak pomóc swoim pupilom:

  • Na ostatni spacer wyjdź z psem kilka godzin przed północą.
  • Środki uspokajające- odpowiednie tabletki przepisze Twojemu zwierzakowi weterynarz. Leki sprawiają, że zwierze staje się senne i w mniejszym stopniu zwraca uwagę na bodźce z zewnątrz. Pamiętaj, że nie można podawać zwierzętom tabletek przeznaczonych dla człowieka!!!
  • Przygotuj pomieszczenie- zasłoń okna i zostaw włączony telewizor lub radio. Pozwól zwierzęciu na wybranie  odpowiedniego dla niego miejsca. Jeśli wychodzisz, postaraj się o opiekę.
    Kota, na jedną noc możesz przenieść np do łazienki.  Przenieś jego legowisko i ulubioną zabawkę.
    Papugi za sprawą migających świateł, często obijają się o klatki, dlatego dobrze zamontować jakąś lampkę w ptasiej klatce.
  • Specjaliści są zdania, że nie powinno się zbytnio przytulać psa, bo zrozumie przez to, że faktycznie coś się dzieje i ma powód do strachu. Mów do niego, baw się z nim, odciągaj jego uwagę od hałasu za oknem.

    Zadbaj o to żeby ta noc nie była katorgą dla Twojego zwierzaka. 

    SYLWESTER 2012: STOP PETARDOM

    ściskam, Malina
    Bloglovin
    Facebook  

    NOWOŚĆ! Już teraz możesz obserwować mnie na
    INSTAGRAMIE! *klik*
    (To wielka radość,
    gdy mogę obserwować jak Wasze grono się powiększa!
    Aż przywraca to człowiekowi wiarę w siebie. dziękuję:*)

    Wybaczcie zaległości związane z blogiem i komentarzami. Mam problemy z łączem, obiecuję, że wszystko nadrobię! Ubolewam, że nie mogę Was odwiedzać!!!!

11 komentarzy :

  1. Tak ,to prawda! Wczoraj we wiadomościach na Polsacie o tym mówili. ;-)
    Pozdrawiam i szczęśliwego Nowego roku ;-)

    Miśka
    misiayou97.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. moj starszy pies sie strasznie bał..... petarde mu rzucili pod lapy jak był mały ..... pzdr. i szcześliwego nowego roku:)

    OdpowiedzUsuń
  3. zgadzam się . Mój pies się bał, jak był mały ktos rzucił mu petarde pod łapy ... biedne psiaki, Szcześliwego nowego roku

    OdpowiedzUsuń
  4. Współczuję zwierzakom. :( U nas debile już od kilku dni strzelają petardami. :/ Dużo radości w nowym roku. :* :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja siostra zawsze w sylwestra daje swojemu psu srodki uspakajace i nigdy go samego nie zostawia zeby sie nie stresowal sam.
    obserwuje.
    bezxpomyslu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. zawsze mi smutno jak mysle o tych biednych zwierzakach... ale za to widzialam w tego sylwestra psa bohatera, ktory z usmiechem na gebie podziwial fajerwerki razem z ludzmi :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Na Sylwestra nie było mnie w domu, ale rozmawiałam z mamą przez telefon, to mówiła, że nasz pies strasznie się trząsł ze strachu, a raz się zesikał z tego powodu. I tu nasuwa się myśl - za często myślimy o sobie zapominając o innych, smutna prawda. W końcu pies to też domownik, to nie jest tylko zwierzę.

    Możesz to uznać za spam, ale zapraszam Cię do siebie :) Do niedawna podpisywałam się jako "akuku" pod adresem bloga "ciasnespodnie", możesz mnie nie pamiętać, ale informuję Cię, ponieważ byłaś jedną z komentujących. :) Powróciłam po długiej przerwie. Nowy rok, nowe zmiany. Teraz jestem pod adresem http://piwnymokiem.blogspot.com/ Jeśli jesteś zainteresowana, to jak najbardziej zapraszam do siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szczerze mówiąc, jak dla mnie, to nieco przesada. Sama jestem miłośniczką zwierząt i dużo siedzę z nosem w kynologii, jednak wydaje mi się, że dobra socjalizacja też jest ważna w tym przypadku, bo jeśli pies boi się każdego szmeru, to raczej inaczej zareaguje niż pies, który do wszystkiego podchodzi z ciekawością. Wystarczy odpowiednia opieka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie się zgadzam. Dużo zależy od tego jak pies został wychowany. Nie powinno się go izolować od nowych rzeczy i sytuacji. Czasami można trzasnąć drzwiami, czy powiedzieć coś podniesionym, ale miłym głosem, tak aby pies nie kojarzył tego z czymś złym i miał okazję również się z tym oswoić:)

      Usuń
  9. Mój pies, bardzo dobrze zniosł tegorocznego Sylwestra

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój kot w ogóle nie zwraca uwagi na to co dzieje się za oknem, ani na co dzień, ani w Sylwestra. Może jest jakiś dziwny, ale śpi jak zwykle :))

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią na temat tego artykułu. Albo zostań na dłużej i obserwuj bloga.