28 paź 2014

jak wydłużyć dobę ?


Wracasz po pracy, zmęczona i styrana, a tu  trzeba ogarnąć jakiś obiad, chałupę posprzątać i dzieciaki odebrać. Sama nie wiesz, jak ci się to udaje, a jest jeszcze,  przecież tyle do zrobienia. Podłoga sama się nie umyje, post sam się nie napisze, a porozrzucane ciuchy same się nie poskładają. No cóż, nie oszukujmy się!
Czas ci tak nieubłaganie i szybko mija, a dodatkowo wszyscy dudnią o tym, jaką to ważną rolę spełnia odpoczynek! Co masz zrobić? Ledwo myjesz zęby i wskakujesz do łóżka, żeby mieć chociaż te 6 godzin snu. Wiesz, jutro też jest dzień.


Definicja problemu i walka z wrogiem.
Głównym problemem, wcale nie musi, być  nadmiar spraw do załatwienia.  Złe zarządzanie swoim czasem, może sprawić, że  mając tylko jedną czynność na swojej  liście "to do", możesz całkowicie nie wyrobić się z jej wykonaniem. Rozłóż jedno zadanie, na kilka pozycji, na przykład: załatwić przepis, kupić składniki, upiec.Ten banalny przykład ma tylko zobrazować, to w jaki sposób należy rozpracowywać swoje zajęcia, w taki sposób, żeby zaoszczędzić sobie nerwówki, stresów i latania po sklepach na ostatnią chwilę.  Bardzo często także, marnujemy swój czas na rzeczy, które normalnie można zrobić dwa razy szybciej. np robiąc poranną kawę, nastawiam wodę, w między czasie idę wziąć prysznic. Ciuchy przygotowuję sobie dzień wcześniej, przez co rano mam więcej czasu, na przejrzenie nowych wiadomości i informacji. Łącząc ze sobą czynności, które robisz "po drodze" zyskujesz czas, którego tak ci brak.

Chcę to zmienić.
Sporządź,  listę rzeczy, które wykonujesz na co dzień. Bez owijania w bawełnę, wypisz dokładnie wszystko, na czym mija ci dzień (jeśli idziesz na spacer, czy oglądasz 2 seriale, to też o tym wspomnij).

Następnie, zrób tabelkę rzeczy,  które chcesz / musisz dzisiaj zrobić, oraz czynności, które po prostu wykonujesz (czynności, przy których marnujesz swój czas i nie robisz nic pożytecznego). Dopasuj swoje codzienne czynności z listy w odpowiednie rubryki. Możesz przygotowywać się tak każdego dnia, najważniejsze jednak jest, to aby trzymać się tego, żeby  rzeczy "nieobowiązkowe" robić dopiero, po rozprawieniu się ze swoimi obowiązkami.

Jeżeli macie swoje sposoby, jak zarządzać czasem, to się podzielcie! :) Czekam na Wasze spostrzeżenia :)

Ps. Szanuj swój czas!
źródło zdjęcia

ściskam, Malina
Bloglovin
Facebook  
(To wielka radość,
gdy mogę obserwować jak Wasze grono się powiększa!
Aż przywraca to człowiekowi wiarę w siebie. dziękuję:*)

14 komentarzy :

  1. Już chyba milion razy zabierałam się za dobre rozplanowanie swojego czasu i jeszcze nigdy mi się to niestety nie udało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się udaje, coraz bardziej... zrezygnowałam z rzeczy zbędnych, dopóki nie pozałatwiam swoich wszystkich ważnych spraw :)

      Usuń
  2. A co jesli ze szkoly biegnie sie do pracy i odwrotnie?;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, trzeba zrobić rozpiskę i to gdzieś upchać... ewentualnie niektóre rzeczy, odrobić w dni wolne. Łatwo nie ma :)

      Usuń
  3. muszę się bardziej zorganizować! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. och ja tak mam. Od 8 do 14 w pracy, w domu jestem o 15, obiad będzie gotowy na 16. O zaraz noc, ciemno,pościelić łóżka, odkurzyć, pomyć po obiedzie......i SPAĆ. bo brakuje czasu. A gdzie tu znaleźć czas na przygotowanie postu? Brak

    OdpowiedzUsuń
  5. mi się udało ogarnąć organizowanie czasu :D to było potrzebne.

    OdpowiedzUsuń
  6. to fakt :)

    dałaś do myślenia z tą organizacją czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja to stosuje w pracy - ale w domu nie mam sily :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Czasami też robię listę, zazwyczaj się sprawdza. Jednak bywały takie dni, że kompletnie się nie sprawdzala..
    A moim nowym sposoben na organizację są takie zwykle kwadratowe magnesiki z napisami "to do" "buy" "meil" itd., przypinam nimi karteczki albo na lodówce albo w pokoju i muszę powiedzeć że działa, a przy okazji ich kolowy i wykonanie cieszą oko, ja uwielbiam takie elemenciki.
    Bardzo fajnie napisany post i widać, że wlozylaś w niego serce :)
    Pozdrawiam!
    http://stylowiaczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. oj czas się bardziej zorganizować!

    OdpowiedzUsuń
  10. na początku może być trudno, ale po czasie organizacja czasu wchodzi w krew :)
    wszyscy przecież mamy do dyspozycji taką samą ilość czasu w ciągu doby, od nas zależy co z nim zrobimy :)

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią na temat tego artykułu. Albo zostań na dłużej i obserwuj bloga.