18 maj 2015

idealny przepis na selfie



Już po raz kolejny, biorę udział  w wyzwaniu Uli, a dzisiejszym tematem jest  "idealny przepis na...". Postanowiłam, że podzielę się z Wami moją wiedzą na tema tego, co zrobić, aby lepiej wychodzić na zdjęciach, a głównie na selfie. W dobie social mediów, jest to wiedza dość przydatna , bo co chwilę wrzucamy gdzieś swoje fotki, do których przecież każdy ma dostęp. Pracując z wieloma dziewczynami, staram się na bieżąco im doradzać, jak mogą uzyskać najlepszy efekt. Wiadomo, że niewłaściwe ustawienie, może zaszkodzić nawet najpiękniejszej dziewczynie. Jak tego uniknąć? 




Co zrobić, żeby lepiej wychodzić na zdjęciach?

1. dobór tła -  to sprawa czysto techniczna i nijak ma się do pozowania, jednak zdjęcie może stracić naprawdę bardzo dużo, jeśli nie zadbamy o nasze tło.  Uważajmy na to, żeby w kadrze panował porządek. Chaos odwraca uwagę od pierwszego planu, czyli od nas samych.

2. światło - Bardzo ważny punkt. Cienie na twarzy, nie są naszymi sprzymierzeńcami, zwłaszcza jeśli chodzi o selfie. Mogą dodać nam lat, sprawić, że nasza buzia, będzie wyglądała na zmęczoną i uwydatnić wszystkie nasze niedoskonałości.  Postaraj się tak  ustawić, żeby twoja twarz była oświetlona ( np. stań buzią do okna).

3.  unieś podbródek -  jeśli nie masz łabędziej szyi i posiadasz skłonności do podwójnego  podbródka,  to ta rada jest dla ciebie. Dodatkowo optycznie skrócisz swoje czoło. ;)

4. włosy na bok
-  ten podpunkt kierowany jest głównie do osób z okrągłymi lub pulchnymi twarzami- pasmo włosów odpowiednio spuszczone wzdłuż  policzków (ale nie na twarzy!) optycznie wydłuży buzie.

5. przechyl głowę na bok -  takie ustawienie zawsze wygląda korzystniej.

6. dotknij czubeczkiem języka podniebienia - podkreśli, to zarys szczęki.

7. przygryzione policzki - mimo, że brzmi ultra dziwnie, to sprawia, że mamy pięknie zarysowane kości policzkowe.

8. unieś brwi - ważne żeby wyglądało to dość naturalnie, więc nie przesadzajmy. Uzyskamy efekt świeżego spojrzenia i większych oczu ;)

9 . uśmiech
- idealny uśmiech, to niby ten do czwórek, jednak, nie zawsze wygląda on korzystnie. Postaw na swój naturalny uśmiech.

10. mocniejszy makijaż - do zdjęć zrób zawsze mocniejszy makijaż, ponieważ na zdjęciach nie wychodzi on tak wyraziście, jak w rzeczywistości.


Macie jeszcze jakieś propozycje?
ściskam, Malina

11 komentarzy :

  1. Bardzo przydatne rady, mam w piątek sesję zdjęciową, więc będę korzystać. :) Tylko nie jestem w stanie połączyć przygryzania policzków z uśmiechem- uciekają mi! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe. :) Ja generalnie unikam obiektywu, ale czasami nie ma wyjścia. Jeżeli zapamiętam chociaż połowę tych wskazówek, może zacznę wychodzić na zdjęciach chociaż o połowę lepiej od dzisiejszego stanu. ;) Dziękuję za podpowiedzi. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie próbowałam zagryźć policzki, unieść brwi, wydłużyć szyję, dotknąć językiem podniebienia i się uśmiechnąć - spociłam się :) trzeba poćwiczyć, zdecydowanie świetne rady, ale muszę potrenować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przydatne rady. Selfie wydawać by się mogło, że to nic skomplikowanego. Ale nic bardziej błędnego. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa rada dot. języka. Sprawdzę! :) Co do policzków, to w photoshopie można łatwo je podkreślić, ale rozumiem, że ten post jest dla wszystkich, nie tylko dla grafików :)

    OdpowiedzUsuń
  6. oo :) idealny post dla mnie :p

    ________________________
    fashion fashion
    WWW.JUSTYNAPOLSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne rady! Ja zawsze nieco podnoszę brwi i staram się patrzyć trochę ponad obiektywem, często też przechylam głowę na bok. Od teraz spróbuję też przygryzać policzki od wewnątrz :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Twoje rady na pewno wykorzystam. Zazwyczaj nie podobam się sobie na zdjęciach, więc te porady może mi trochę pomogą:).

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobnie jak Kuchnia Freelancerki próbowałam zrobić te rzeczy i przyznam, że o wielu nie wiedziałam! Tzn słyszałam o tle, świetle i makijażu, ale inne sztuczki są dla mnie kompletną nowością :) Muszę koniecznie popróbować w domu i poeksperymentować na koleżance.
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią na temat tego artykułu. Albo zostań na dłużej i obserwuj bloga.