16 cze 2015

Jak retuszować zdjęcia przy użyciu darmowego programu?


Jeśli wrzucamy gdzieś nasze zdjęcia, powinnyśmy zadbać, o to żeby wyglądały one  możliwie jak najlepiej. Nie mam tutaj  na myśli  fotografii na bardzo zaawansowanym poziomie technicznym, bo przecież nie każdy jest fotografem. Jednak w zalewie tak pięknych blogów, poprzeczka się podnosi, a jeżeli  nie zamierzasz przyswoić podstaw fotografii, to naprawdę szczerze cię zachęcam, chociażby do edytowania swoich zdjęć.  Uważam, że jest to minimum, niezbędne do prowadzenia bloga. Zdjęcia odpowiadają za pierwsze wrażenie i dopełniają  posta. Często to one są główną treścią na blogu, zatem zadbajmy by nasze miejsce w sieci było estetyczne i ładne. W dzisiejszym poście dowiesz się jak wyretuszować portret przy użyciu darmowego programu PhotoScape. Dzięki temu programowi, w łatwy i szybki sposób poprawisz wygląd swoich zdjęć.   Zapraszam na mój pierwszy tutorial.


Po uruchomieniu programu, kliknięciem myszki wybieramy -edytor, a następnie otwieramy zdjęcie i zaczynamy zabawę.  Ja wybrałam niedoświetlone zdjęcie, żebyś zobaczyła, że nawet takie zdjęcie możesz uratować.




1. Pierwszym krokiem jest odpowiednie wykadrowanie zdjęcia. Klikamy na "Kadrowanie" i przeciągamy myszką po zdjęciu  w zależności od tego jaki kadr chcemy uzyskać.



2. W celu rozjaśnienia zdjęcia klikamy na Home  >> Jasność, Kolor. Wyświetla nam się okno z suwakami, które ustawiamy w zależności od zdjęcia. Obserwujcie uważnie na podglądzie, czy efekty są zadowalające.


3. Następnie, chciałam odrobinę ocieplić fotografię w związku z tym kliknęłam   na strzałkę obok Jasność, Kolor.  Z paska wybierałam  Color Temperature. - Ty nie musisz tego robić, ponieważ nie każde zdjęcie tego wymaga.




 Wybrałam odpowiednią wartość i minimalnie przesunęłam suwak w stronę ciepłych tonów czyli w lewą stronę.



4. Ponownie klikamy na strzałkę obok Jasność, Kolor, ale tym razem wybieramy - Usuń niepożądany odcień. Ja wybrałam niebieski odcień, który dominował na zdjęciu.




5. Zbliżamy się do końca, a efekt nadal, nie taki jakiego oczekiwałyśmy. Teraz jest odpowiedni moment, aby ponownie podkręcić jasność , lub inne  wartości. Wchodzimy w Jasność, Kolor i wybieramy odpowiednie ustawienia. Ja rozjaśniłam a następnie lekko pogłębiłam zdjęcie.



6. Jeżeli chcesz zakamuflować ewentualne niedoskonałości na skórze, to po kliknięciu na Tools, możesz wybrać Clone Stamp, albo tak zwany  pieprzyk. Ja wybieram funkcję do pozbywania się pieprzyków, która sprawdzi się również w walce z krostami i bliznami. Mimo to, oba te narzędzia, nie są jakoś specjalnie skuteczne i profesjonalne.


7. Zdjęcie jest już gotowe, ale dodatkowo możemy  nałożyć na nie efekt.  Ja wybrałam efekt kliszy - Provia.



8. Efekt końcowy wygląda tak :






Pamiętaj, że podczas obróbki zdjęcie traci na jakości, więc pamiętaj o umiarze podczas edytowania fotek.

Daj znać, gdy nie będziesz pewna swojej obróbki. Wyślij mi swoje zdjęcie przed i po, a ja powiem ci co należy poprawić. Piszcie na email - jaroszewska.marta@o2.pl

Mam nadzieję, że post ci się podobał. Napisz komentarz, jeśli masz jeszcze pytania dotyczące edycji zdjęć.
Fajnie, że jesteś!

ściskam, Malina

9 komentarzy :

  1. Świetne porady, też korzystam z tego programu :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz się pochwalić i mi przysłać :)

      Usuń
  2. Też korzystam z PhotoScape, Jest prosty w obsłudze i daje ładne efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że nie tylko publikujesz tutorial, ale dajesz możliwość zwrócenia się o pomoc. Super!

    OdpowiedzUsuń
  4. ja korzystam z Picassy do obróbki zdjęć:) prosto, szybko i za darmo:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiedziałam, że Photoscape ma aż takie zastosowania! :-) fajnie, naturalnie przerobiłaś ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. też korzystam z tego programu - jest świetny!
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią na temat tego artykułu. Albo zostań na dłużej i obserwuj bloga.