21 cze 2015

Pomysł na bezglutenowe śniadanie - kasza jaglana z owocami


Rozpoczęcie dnia, od piętnastominutowego wpatrywania się w lodówkę, z nadzieję, że znajdziemy odpowiedz na najbardziej nurtujące nas pytanie o poranku -"co by tu zjeść?" nie wróży nic dobrego. U mnie najczęściej skutkuje to tym, że przegrywam z lodówką w grze "kogo szybciej zabolą nogi" i łapię coś na szybko. Niestety, za chwilę znowu dopada mnie głód i... zaczyna się podjadanie. Jeżeli akurat dzisiaj  kompletnie brakuje ci pomysłu (lub czasu!) na  pełnowartościowe, pożywne śniadanie, które zapewni  ci energii na cały dzień, to  koniecznie spróbuj naprawdę pysznej kaszy jaglanej z owocami, lub jabłkami i cynamonem.  Przede wszystkim jest  bardzo zdrowa, a dodatkowo w przystępnej cenie. Sama zobacz!



Właściwości leczniczeGłówną zaletą kaszy jaglanej, o której warto wspomnieć jest to, że jest ona wspaniałą alternatywą dla osób z nietolerancją  glutenu. Można ją stosować jako bazę do różnych dań oraz jako uzupełnienie wielu potraw. Kolejną zaletą  jest  jej zasadowość, dzięki czemu działa odkwaszająco na nasz organizm. A zakwaszany organizm to nic innego,  jak idealne  środowisko dla rozwoju nowotworów i grzybów. Ten rodzaj kaszy usuwa  również śluz z organizmu, co oznacza, że  warto ją jeść, szczególnie, gdy łapie nas przeziębienie lub grypa, a dodatkowo usprawnia pracę jelit, poprawia krążenie, działa oczyszczająco, a także obniża cholesterol.

Kasza jaglana na urodę

Krzem zawarty w kaszy  działa korzystnie na wygląd naszej skóry. Wzmacnia  również,  nasze włosy i paznokcie.



Przeciwwskazania
Kasza  ma wysoki indeks glikemiczny i szybko podnosi  poziom cukru we krwi, w związku z tym  diabetycy powinni spożywać ją z umiarem. Dotyczy to również osób ze schorzeniami  tarczycy, które też nie powinny przesadzać z jej ilością, ponieważ zawiera  niewielkie ilości goitrogenów.




Pomysły na zdrowe śniadania: 

Kasza jaglana gotowana na mleku  w wersji z owocami lub z jabłkami i cynamonem.

1. kasza jaglana z owocami :

składniki:
-2-3 szklanki kaszy jaglanej
-ok 300ml mleka ( ja wlewam na oko)
-miód
-pestki słonecznika
-suszone daktyle
-owoce wedle uznania ( ja użyłam kiwi, banana, jagody, truskawki,

sposób przygotowania:
Kilka razy przepłucz kaszę w gorącej wodzie. Do gotującego się mleka wrzuć kaszę. Gotuj przez około 20 minut na małym ogniu. Nałóż kaszę na talerz i dodaj swoje ulubione owoce, miód i słonecznik.


2. kasza jaglana z  jabłkami i cynamonem:

składniki:
-2-3 szklanki kaszy jaglanej
-ok 300ml mleka
-miód
-1-2 jabłka ( w zależności od tego czy chcesz mniej lub bardziej intensywny smak)
-cynamon

sposób przygotowania:
Kilka razy przepłucz kaszę w gorącej wodzie. Do gotującego się mleka wrzuć kaszę jaglaną. Gotuj przez około 20 minut na małym ogniu. Po 10 minutach dodaj pokrojone lub starte jabłko.  Dodaj miód i posyp cynamonem.

smacznego!

Daj znać,  czy ci smakowało i podziel się swoim pomysłem na zdrowe śniadanie. ;)

ściskam, Malina



2 komentarze :

  1. Szkoda, ze mam przeciwwskazania przez tarczyce, ale zrobię sobie z czym innym w takim razie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda przepysznie! wyobraź sobie, że nigdy jeszcze nie jadłam kaszy jaglanej! :)
    zapraszam na mojego nowego bloga :), pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Podziel się opinią na temat tego artykułu. Albo zostań na dłużej i obserwuj bloga.